۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
تعداد بازدید: ۱۸۶۸۹۲
بوستون سلتیکس بهترین تیم فصل است و این را یک بار دیگر مقابل دالاس موریکس ثابت کرد.
کد خبر: ۳۶۲۵۲

بسکتبال NBA | ما بهترین تیم لیگ هستیم و شما در حد قهرمانی نیستید...

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، بامداد شنبه به وقت تهران، ۹ بازی در جریان فصل عادی NBA برگزار شد. در ادامه این مطلب مروری داریم بر نتایج و مهم ترین اتفاقاتی که طی این چند مسابقه رقم خوردند.

نتایج بازی ها

  • دیترویت پیستونز ۱۰۰-۱۱۰ کلیولند کاوالیرز
  • فیلادلفیا سونی سیکسرز ۱۲۱-۱۱۴ شارلوت هورنتس
  • تورنتو رپترز ۱۰۵-۱۲۰ گلدن استیت وریرز
  • بوستون سلتیکس ۱۳۸-۱۱۰ دالاس موریکس
  • ممفیس گریزلیز ۹۲-۱۲۲ پورتلند تریل بلیزرز
  • مینه سوتا تیمبروولوز ۱۲۰-۱۲۴ ساکرامنتو کینگز
  • نیواورلینز پلیکانز ۱۲۹-۱۰۲ ایندیانا پیسرز
  • شیکاگو بولز ۹۷-۱۱۳ میلواکی باکس
  • لس آنجلس کلیپرز ۱۴۰-۱۱۵ واشینگتن ویزاردز 

نکات آماری و اتفاقات مهم

مطلب امروز را با ستایش دوران حرفه ای بلند مدت لبران جیمز شروع می کنیم. لبران ۱۲۰۰ بازی متوالی با ۱۰+ امتیاز دارد، در تاریخ لیگ تنها ۶ بازیکن ۱۲۰۰ بازی ۱۰+ دارند، یک بار دیگر این پاراگراف را بخوانید...

توبایس هریس از ستارگان فیلادلفیا در جریان پیروزی مقابل شارلوت هورنتس بود. هریس ۳۱/۱۲/۴ ثبت کرد و این بهترین عملکرد ریباند او در فصل جاری محسوب می شود. تایریس مکسی در این بازی آمار ۳۳/۶/۵ با ۵ سه امتیازی و صفر ترن اور ثبت کرد. او اولین بازیکن تاریخ سیکسرز با این آمار است.

اون موبلی در جریان پیروزی کلیولند کاوالیرز مقابل دیترویت، آماری ثبت کرد که آخرین بار لبران جیمز با جرزی کوز ثبت کرده بود: ۲۲/۱۷/۷ با دو توپ ربایی و دو بلاک. جرت الن باز هم ۱۵+ ریباند ثبت کرد و این اتفاق در فصل جاری همیشه به معنای پیروزی کلیولند بوده است (۰-۸).

دو مدعی جدی جایزه ام وی پی مقابل هم قرار گرفتند: جیسن تیتم و لوکا دانچیچ. شاید دانچیچ آمار بهتری در فصل جاری داشته باشد اما تیتم ستاره اول بهترین تیم لیگ است، تیمی که امروز نشان داد چرا دالاس موریکس هنوز در حد قهرمانی نیست. در جریان پیروزی بوستون سلتیکس مقابل دالاس موریکس که با بلو اوت شدن موریکس همراه بود، تیتم ۳۲/۸ ثبت کرد و دانچیچ هم یک تریپل دبل بی حاصل با آمار خیره کننده ۳۷/۱۲/۱۱ ثبت کرد. سلتیکس حالا ۱۰ برد متوالی دارد که طولانی تریم روند برد متوالی این فصل کل لیگ است.

در تورنتو به استفن کری حتی یک پرتاب آزاد هم ندادند و خود سرآشپز با ۲۵/۶/۶ شامل هفت سه امتیازی کار را به سرانجام رساند. استف هشت بار بدون پرتاب آزاد ۲۵/۵/۵ ثبت کرده که بهترین آمار تاریخ لیگ است.

برندن اینگرام در جریان پیروزی نیواورلینز پلیکانز مقابل ایندیانا پیسرز، یک رکورد جالب ثبت کرد. او علاوه بر ۳۴/۸/۷ که از خودش به جا گذاشت، پلاس ماینس ۴۵+ به ثبت رساند و این بهترین پلاس ماینس تاریخ پلیکانز است. تایریس هلیبرتن احتمالا بدترین بازی فصل خودش را با صفر امتیاز، ۳ ریباند و ۳ اسیست تجربه کرد و پلاس ماینس فاجعه ۴۰- داشت.

بازی ساکرامنتو کینگز و مینه سوتا تیمبروولوز یکی از بهترین بازی های چند وقت اخیر بود و در نهایت با پیروزی کینگز مقابل صدرنشین کنفرانس غرب تمام شد. دومانتاس سابونیس در این پیروزی نقش پررنگی ایفا کرد و ۲۱/۱۵/۸ با سه بلاک ثبت کرد. نکته جالب این جاست، سابونیس در هر سه بازی اخیرش مقابل مینه سوتا دبل دبل کرده و در نهایت با رسیدن به حد نصاب خطا از زمین اخراج شده است. ملیک مانک بهترین بازیکن کینگز در این پیروزی بود و ۳۹ امتیاز گرفت، این سومین رکورد بیشترین امتیاز دوران حرفه ای مانک است.

یانیس آنتتوکومپو در بازی پربرخورد باکس و بولز یک عملکرد خیره کننده داشت و ۴۶/۱۶/۶ ثبت کرد. او چهارمین بازیکن تاریخ NBA شد که این آمار را با فیلدگل ۷۰٪ ثبت می کند. ویلت چمبرلین (۳ بار)، باب مک آدو و جوئل امبید قبل از او چنین کاری انجام داده بودند.

جدول دو کنفرانس 

برچسب ها: بسکتبال بسکتبال NBA کلیولند کاوالیرز واشینگتن ویزاردز دالاس موریکس گلدن استیت وریرز میلواکی باکس لوکا دانچیچ استفن کری نیواورلینز پلیکانز
ارسال نظر
آخرین اخبار